Adresa: 251 63 Strančice, Česko
Rok otevření: 1871
GPS: 49.94938701566519, 14.677728725948839
Plus kód: WMXH+P3 Strančice, Česko
Oblíbené směry: Praha hlavní nádraží, Vlakové nádraží Benešov u Prahy
Mapa:
Níže můžete vidět obrázky a recenze od společnosti Google:
Irena
2.11.2021
Na první pohled mě tohle nádraží zaujalo natolik, že jsem se rozhodla vystoupit z vlaku 😯. Budova nádraží s pokladnou a nápojovým automatem je čistá. A nadchody se mi vedle ní kupodivu líbí. Fungující výtahy na obě nástupiště jsou skvělé!
Vladimir
18.1.2022
Tohle nádraží mi vždy, když jsem tudy projížděl, připadalo zvláštní. Jako kdyby doprostřed kolejiště středočeské obce přistála nějaká technicky vyspělá civilizace a nechala tu část přístrojového vybavení. Stanice leží na trati číslo 221 Praha - Tábor - České Budějovice, po které jezdí vlaky už od roku 1871. V rámci budování IV. koridoru se na úseku Hostivař - Strančice prováděly úpravy tratě, včetně přestavby tohoto nádraží, díky kterým tu přibylo několik nových výtahů a hlavně dominantní a osobitá přístupová lávka nad kolejištěm. Tu vyprojektovala společnost SUDOP Praha podle architektonického návrhu architekta Kotase. Je vybudována v místě bývalého přechodu, který byl od obce odkoupen a následně demontován. Nová konstrukce je lehká, ocelová, metalizovaná o váze 148 tun. Umožňuje přístup na obě ostrovní nástupiště a zároveň slouží jako propojení dvou částí obce.
I always found this station unusual and interesting, almost bizarre, when I was passing through it. It was as if some technically advanced civilization had landed in the middle of the tracks of a Central Bohemian village and left some of the hi-tek instrumentation behind. The station is located on the line number 221 Prague - Tábor - České Budějovice, which was put in operation in 1871. As part of the construction of Corridor IV, modifications were carried out on the Hostivař - Strančice section of the line, including the reconstruction of this station, thanks to which several new lifts were added here and especially the dominant and distinctive access footbridge over the track. It was designed by SUDOP Praha according to the architectural design by architect Kotas. It was built on the site of a former crossing that was bought from the municipality and subsequently dismantled. The new structure is light, steel, metallized and weighs 148 tonnes. It allows access to both island platforms and serves as a connection between two parts of the village.
Michal
13.10.2020
Kdyby byl místo nadchodu na nádraží podchod a vedl třeba rovnou do budovy, bylo by to lepší.
Za záchod chtějí asi 20 korun, došel jsem si do přistaveného vlaku.
Nechápu, proč není vchod směrem k nádraží, ale musím budovu obcházet.
Je tu čekárna pro cestující, takže nezmrznu.
Budova je nádherná, jen to kazí ten nadchod.
Eva
19.10.2019
Nádraží Strančice je velmi hezky opravené, poskytuje dobré zázemí pro cestující, mezi nástupišti se musíte přepravit přes systém lávek, pro kočárky a hendikepované jsou tu výtahy. Je to hezké, ale nesmíte jít na poslední chvíli, to vlak třeba nestihnete.
Alex
30.9.2017
Něco nechápu, proč staví SŽDC zastávky, které denně obsluhují pouze osobní vlaky takto moderně? To stačila dřívější podoba stanice. Hlášení je zde takové neúplné, na posl. chvíli. Ale vypadá to tu docela originálně. Připomíná stanici v Popradu (SK) 👍